Drepturile persoanelor fizice cu privire la datele cu caracter personal
a) Dreptul la informare
Politicile Societății sunt puse la dispoziția Persoanei vizate în permanență, fiind afișate pe Site. A se vedea în acest sens prezenta politică, Politica de cookie și Termenii și Condițiile. Orice modificare cu privire la acestea care ar putea impacta Persoana vizată, va fi indicată printr-un e-mail transmis sau printr-un pop-up afișat în loc vizibil pe Site, ce va produce efecte în 15 zile de la afișare/transmitere.
De asemenea, la cerere, Persoana vizată va fi informată cu privire la esența contractelor încheiate cu destinatarii de mai sus acolo unde este posibil și a sursei datelor.
În cazul stabilirii unor restricții de către legislația aplicabilă, Persoana vizată va fi informată corespunzător prin aceleași mijloace precum cele indicate în primul paragraf al prezentei secțiuni.
b) Dreptul de acces la date
Dacă Persoana vizată va dori informații legate de modul de prelucrare, poate transmite o cerere Societății în cauză la care i se va răspunde în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii ei.
c) Dreptul la rectificarea datelor
Dacă Persoana vizată va dori rectificarea/completarea datelor, poate transmite o cerere Societății la care i se va răspunde în cel mult 30 de zile de la data primirii ei.
d) Dreptul de ștergere a datelor
Dacă Persoana vizată va dori ștergerea datelor personale care o privesc, acest demers e posibil:
- la expirarea duratei prelucrării;
- dacă datele nu mai sunt necesare în raport cu scopul prelucrării;
- dacă se retrage consimțământul și nu există alt temei al prelucrării;
- dacă se opune prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze;
- dacă prelucrarea e ilegală;
- dacă ștergerea e obligatorie prin lege.
Cazurile de excepție prevăzute la art. 17 alin. 3 din Regulamentul European nr. 679/2016 sunt aplicabile. Unele date fac parte din evidențele Societății, pe care le păstrează raportat la obligații sale legale sau interesul său legitim. Prin urmare, nu toate datele pot fi în șterse, conform legii. Orice refuz însă de ștergere va fi motivat de către Societate și va avea la baza un temei clar de drept.
e) Dreptul de restricționare a prelucrării sau de opunere la prelucrare
Restricționarea prelucrării se poate aplica dacă Persoana vizată constată că:
- datele nu sunt exacte;
- prelucrarea este ilegală și Persoana vizată se opune ștergerii;
- Societatea nu mai are nevoie de date dar Persoana vizată le solicită pentru o acțiune în instanță și acestea nu au fost încă șterse;
- Persoana vizată se opune prelucrării.
Societatea poate continua prelucrarea datele restricționate dacă e necesar pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță, ori protejarea/apărarea unei persoane însă doar cu consimțământul Persoanei vizate.
Societatea va comunica destinatarilor rectificarea, ștergerea sau restricționarea datelor cu excepția cazului în care este imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
f) Dreptul de portabilitate a datelor
Persoana vizată sau persoana indicată de acesta poate primi la cerere, datele prelucrate de Societate. Societatea nu își asumă răspunderea pentru prelucrarea datelor de către acel destinatar.
Obligația de asigurare a dreptului la portabilitate incumbă Societății doar dacă prelucrarea acelor date se bazează pe consimțământul Persoanei vizate sau pe încheierea și executarea contractului.
Demersurile vor fi făcute în maxim 30 de zile de la primirea cererii.
g) Dreptul de opoziție
Dacă e posibil, Societatea va opri prelucrarea datelor Persoanei vizate care se opune prelucrării bazate pe interesul legitim al Societății sau apar circumstanțe care determină exercitarea acestui drept (inclusiv profilarea).
Cu toate acestea, motivul legitim al îndeplinirii obligațiilor legale ale Societății sau prelucrarea în scopul constatării, exercitării sau apărării unui drept în instanță, vor prevala.
h) Dreptul de a depune plângere
Persoana vizată poate depune:
- plângere/solicitare la adresa Societății indicată la punctul 1 de mai sus;
- acțiune în instanță;
- plângere la Autoritatea Națională de Protecția Datelor cu Caracter Personal.
Societatea dorește însă ca orice conflict/diferend ivit să fie rezolvat pe cale amiabilă și are toată disponibilitatea în acest sens.
i) Dreptul de retragere a consimțământului
Persoana vizată își poate retrage în orice moment consimțământul, fără însă a afecta legalitatea prelucrării înainte de retragere sau cea bazată pe un alt temei.
j) Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată
Societatea nu practică luarea deciziilor bazate pe prelucrarea automată a datelor.