9. Retragerea din contract. Anularea comenzii și returul produselor
9.1. Prezenta secțiune se aplică doar Cumpărătorilor care au calitatea de consumatori potrivit art. 2 pct. 2 din Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor (așadar sunt persoane fizice).
9.2. Retragerea din contractul de vânzare – cumpărare poate avea loc prin anularea comenzii și prin returul produselor livrate.
9.3. Anularea comenzii poate fi efectuată de către Cumpărător din momentul în care contractul de vânzare – cumpărare se consideră încheiat și până la momentul schimbării statusului comenzii în Colet preluat de curier.
9.4. Cumpărătorul trebuie să anunțe Vânzătorul de îndată ce ia decizia de a anula comanda prin transmiterea unui E-mail la adresa vanzari@stroiaproduct.ro indicând toate datele de identificare ale comenzii. Vânzătorul îl va înștiința pe Cumpărător în scris despre statusul solicitării sale.
9.5. Returul poate fi solicitat de către Cumpărător indiferent de motiv, în termen de 14 zile din:
a) ziua în care Cumpărătorul ori persoana însărcinată de Cumpărător cu preluarea livrării (alta decât transportatorul) intră în posesia fizică a produsului, ori
b) ziua în care Cumpărătorul ori persoana însărcinată de Cumpărător cu preluarea livrării (alta decât transportatorul) intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese componente, ori
c) în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care Cumpărătorul ori persoana însărcinată de Cumpărător cu preluarea livrării (alta decât transportatorul), intră în posesia fizică a ultimului produs.
9.6. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de Cumpărător înainte de expirarea perioadei de 14 zile indicate mai sus.
9.7. Pentru a efectua returul, Cumpărătorul care a cumpărăt online trebuie să se autentifice pe Site și să acceseze secțiunea Retur din cadrul paginii Administrare cont. Cumpărătorului i se vor solicita datele sale de identificare și de contact, împreună cu datele contului bancar în care i se va returna suma corespunzătoare comenzii returnate. Cumpărătorul va putea urmări în timp real statusul solicitării sale.
9.8. Cumpărătorul care a cumpărat prin altă modalitate decât online sau care nu a dorit să își creeze un cont de utilizator prin completarea rubricii de Înregistrare, își poate exercita dreptul de retur prin completarea în mod corespunzător și complet a Formularului de retur pus la dispoziție de SP Stroia Product și transmiterea acestuia la adresa de E-mail: vanzari@stroiaproduct.ro. Cumpărătorul va fi informat prin E-mail despre statusul solicitării sale.
9.9. Returul se face cu etichetele inițiale intacte, certificatul de garanție în original (dacă a fost emis de producător/ distribuitor) și toate documentele cu care a fost livrat produsul, respectiv va fi ambalat în ambalajul său original.
9.10. Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate și trebuie să fie însoțite de toate accesoriile sale, în sens contrar, Vânzătorul va refuza returul produselor.
9.11. Nu vor fi acceptate la retur produsele consumabile decât dacă acestea sunt sigilate.
9.12. Nu vor fi acceptate la retur produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
9.13. Dacă în coletul de retur se află produse diferite față de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată.
9.14. Cumpărătorul este responsabil în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru Cumpărător în a-şi exercita dreptul de retragere.
9.15. În sensul articolului precedent, SP Stroia Product are dreptul de a evalua diminuarea valorii proselor în cauză și de a o reține din preț ori, dacă prețul a fost restituit Cumpărătorului, de a o solicita separat și ulterior acestui moment, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea produselor în retur. SP Stroia Product va furniza Cumpărătorului în scris modul de calcul și motivele pentru care s-a ajuns la valoarea reținută/solicitată din prețul final.
9.16. Anularea comenzii și returul produselor dau dreptul Cumpărătorului de a încasa prețul final al produselor returnate la valoarea achitată nu mai târziu de 14 zile de la data informării SP Stroia Product despre decizia de anulare/retur al produselor.
9.17. Modalitatea de returnare a sumei cuvenite Cumpărătorului ca urmare a anulării/returului produselor cumpărate este aceeași cu cea utilizată la plata prețului final, cu excepția cazului în care părțile convin altfel – în orice caz cu condiţia de a nu cădea în sarcina Cumpărătorului plata de comisioane în urma rambursării.
9.18. În cazul anulării comenzii aferente ori a returului unui produs comandat special pentru Cumpărător ori configurat în baza specificațiilor tehnice indicate de acesta, Cumpărătorul pierde dreptul de a-i fi restituit prețul întreg al produselor comandate, SP Stroia Product fiind îndreptățit să rețină avansul încasat pentru executarea contractului. În acest caz, Cumpărătorului îi va fi restituită doar 50% din prețul produselor returnate la valoarea achitată.
9.19. Transportul va fi organizat de către Cumpărător cu acordul SP Stroia Product. Cumpărătorul este cel care va suporta cheltuielile de transport. Vânzătorul preia în sarcina sa cheltuielile de transport dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normale printr-o companie de curierat agreată de părți.